Anasayfa 10 Hukuku 10 Diyanet’in hürmeti musahhara fetvası
Diyanet’in hürmeti musahhara fetvası

Diyanet’in hürmeti musahhara fetvası

Son günlerde Diyanet ve Görmez üzerinden büyük bir itibarsızlaştırma, linç kampanyası yürütüldüğünü görmekteyiz. Bu kampanyanın daha çok Ergenekon endeksli çevreler ve cemaat mahreçli olması da bizi bu iki yaralı tilkinin ittifak yaptığı fikrine ulaştırmaktadır.

Bilindiği gibi lider endeksli toplumlarda lider eleştirilmez ama çevresi eleştirilir. Lider de varlığını yürütmek için etrafındaki adamlarını feda eder. Bir süre sonra liderin etrafındaki koruyucu kalkanlar yok edildiğinden tasfiye sırası lidere gelir.

Kanaatimce burada yapılmak istenen de budur. Cb.’nin etrafındaki kalkanlar indirilmeye çalışılmaktadır. Burada en güçlü ve aynı zamanda en zayıf halka olan Diyanet üzerinden saldırı son hızıyla devam etmektedir.

Görmez’in söylemediği sözler ona mal edilirken sürekli diyanetin icraatları gündeme getirilmekte ve polemiğe konu olmaktadır.

Cemaat ve Ergenekon karşılıklı silahlarını gömüp ortak düşmana karşı birleştiler mi?

EK: HÜRMETİ MUSAHARA NEDİR?

Karşı cinse, şehvetle dokunmakla veya şehvetle ön avret yerine çıplak olarak bakmakla hâsıl olan duruma, hürmet-i musahere denir. Bir erkek, bir kadının herhangi bir yerine şehvetle dokununca, o kadının neseple veya sütle olan anası ve kızlarıyla, o erkeğin evlenmesi haram olur. Şehvetle dokunan kadınsa, o erkeğin neseple veya sütle olan babası ve oğullarıyla, o kadının evlenmesi haram olur. Kadın için, oğlu, damadı, babası ve kayınpederi; erkek için ise, kızı, gelini, annesi ve kayınvalidesi dışında, başka biriyle hürmet-i musahere olmasının nikâha zararı olmaz.

Mesela, bir erkek, kayınvalidesinin elini öperken şehvetlense, hürmet-i müsahere vaki olur. Hanımı kendisine ebedi haram olur. Bir gelin de kayınpederinin elini öperken veya başka şekilde dokununca şehvet hâsıl olursa yine hürmet-i müsahere hâsıl olur. Yani bu kadına kocası ebedi haram olur. Bir baba ile kızı veya torunu yahut bir anne ile oğlu veya torunu arasında hürmet-i müsahere olursa, karı-koca birbirine ebedi haram olur. (Bezzâziyye)

Şafii mezhebinde hürmet-i müsahere yoktur. Evli hanefiler arasında hürmet-i müsahere olursa, sadece nikâh ve talakta Şafii mezhebine göre nikâhlarını tazelemeleri gerekir. Böyle bir ihtiyaç hâlinde hak olan başka bir mezhebi taklit etmek caiz ve lazımdır. (Hadika)

Hürmet-i musahere, evlenmekle meydana gelen haramlıktır. Yani buradaki hürmet kelimesi, haramlık demektir. Mesela, bir erkek, hanımını boşasa veya hanımı ölse bile kayınvalidesiyle asla evlenemez, evlenmesi haramdır. Kayınvalidesinin annesiyle de evlenemez. Bir gelin de, asla kayınpederiyle ve kayınpederinin babasıyla evlenemez.

Hürmet-i musahere denen haramlık durumu, meşru evlenmeyle meydana geldiği gibi, gayrimeşru ilişkiyle de meydana gelir. Şehvetle dokunmak, öpmek ve şehvetle ön avret yerine bakmakla da hürmet-i musahere vaki olur.

Hürmet-i musaherenin olması için, iki taraftan birinin şehvetlenmesi yeter.

Bir erkek, hürmet-i musahere olan kadının anasıyla, nineleriyle ve daha yukarıdaki analarıyla; kızlarıyla, kızının kızları ve daha aşağıdaki kız torunlarıyla evlenemez. Tersi de böyledir. Yani bir kadın da, hürmet-i musahere olan erkeğin babasıyla, dedeleriyle, oğullarıyla ve daha aşağıdaki torunlarıyla evlenemez.

Bir kadın, bir erkeğin ön edep yerine şehvetle baksa veya ona şehvetle elini dokundursa yahut da o erkeği şehvetle öpse, hürmet-i musahere sabit olur. Tersi de böyledir. Yani erkek de aynı şeyleri yapsa hürmet-i musahere sabit olur.

Benim anlamadığım konu, hiç bir dini eğitim almamış olan insanlar bile konu din olunca ahkâm kesilmekte ve konuşma cesaretini bulmaktadırlar. Biz, dinin ince meselelerinin âlimler meclisi tarafından tartışılmasını avamın ve kamuoyunun önünde tartışılmamasını söylediğimizde ise hemen alınganlık göstermekte ve bu dinin anlaşılır bir din olduğunu, dini meselelerinin kendilerinden saklanmak istediğini söylemektedirler.

Ama aynı çevreler bir tıp, hukuk veya muhasebe meselesinde uzmanlara başvurulması ve uzman görüşünün alınması gerektiğini söyleyebilmektedir. Halbuki iyi bir âlimin yetişmesi en az on yıllık bir eğitim sürecinde olurken, bir doktor 6, hukukçu ve mühendis de 4 yılda yetişmektedir.

FETVADAN NE ANLAMALIYIZ?

Aslında soru klasik bir sorudur. Bana sorulmaktadır ve hatta benim soru ve cevaplar grubunda bile böyle bir soruya verdiğim cevap bulunmaktadır. Bu konu hep insanların merakını celp etmektedir.

Aslında bu sorunun konusu ensest ilişkinin mahiyeti veya buna yönelik bir tepki ya da İslam’ın görüşü değil, böyle bir durumda kişinin eşi ne olur? Sorusuna cevaptır.

Yani bir erkeğin kızına, bir kadının da oğluna karşı şehvet duyması (hatta elinde olmadan veya hataen bile olsa) durumunda karı kocanın durumu ne olur? Çerçevesindedir. Yoksa bu tür duygu beslemenin kendisi konu edinmemektedir. Çünkü zaten bu konu İslam’da en sert cezalarla cezalandırılan bir konudur.

Burada görmemiz gerekenler

  1. Aile içi karşıt cins ile olan ilişkilerde dikkat edilmelidir. Çünkü insan nefsi her zaman kötüye yönlendirir. Sadece karı kocanın değil, çocukların, yakın akrabaların baldız, enişte, gelin, kayınpeder, damat ve kaynana ilişkileri de bu çerçevede dikkatli olunması gereken ilişkilerdir.
  2. Günümüz toplumumuzda da ensest ilişki oluşmaktadır. İslam ve geçmiş âlimlerimiz böyle bir olaya meydan vermemek için bu konuda uyarıda bulunmuşlardır.
  3. Bu konuda iki görüş ortaya konulmuştur. Hanefi mezhebine göre kişinin kendi kızına (kadının da kendi oğluna) şehvet duyması karı kocanın nikâhının düşmesine birbirlerine ebediyen haram olmasına neden olmaktadır. Diğer üç mezhebe göre karı ve kocanın birbirlerine haram olması için şehvetin tek başına uyanması yeterli değildir, doğrudan ilişki olmalıdır. Yani görüldüğü gibi bu konu tamamen eşlerin nikâhları konusunu kapsamaktadır. Yoksa aile içi ensest ilişkinin meşruluğu konusu değil. Burada farazi bir olay ekseninde konuşulmaktadır. Yani toplumda bu tür olaylar yaşanmaktadır. Yaşanan bu tür olayları yaşanmadı farz etmenin anlamı yoktur.
  4. İslam, zaten zinaya büyük cezalar vermektedir. Ama genelde aile içi ensest ilişkilerde dışarı sızmaz. Bu nedenle kişiye eşlerin birbirine haram olduğu bilinci de verilerek bu tür sapkın düşünceye sahip olan kişiler dizginlenmektedir. Erkek, kendisini gizlese bile karısı böyle bir evliliğin bittiğini düşünerek tavır alabilir. Bu da olayın açığa çıkmasına neden olur. Yalnız böyle bir ilişkide taraflardan birisi mağdur olduğundan had cezası sadece tecavüz edene uygulanır.
  5. Hanefi mezhebi karı-kocanın birbirlerine haram olmasını şehvete bağladığından ister istemez şehvetin ölçüsü sorulmaktadır. Buna da erkeğin cinsel uzvunun sertleşmesi, kadının da kalbinin çarpması kuralı konulmuştur. Fakat bu konuda hanefiler yalnız kalmış diğer mezhepler evliliğin bitimi için ilişki şartını koşmuşlardır. Bence de diğer mezheplerin içtihadı daha uygundur.
  6. Görüldüğü gibi konu ensest ilişkinin doğruluğu veya yanlışlığı değil böyle bir durumdaki kişilerin evliliği olduğundan fetva da sadece o doğrultuda verilmiştir.
  7. Diyanet’in fetva hattını kapatması bir kabahati varmış gibi algılanacağından bu hattın tekrar açılmasını talep ediyoruz. Yalnız fetvaların dilini en salak insanın bile anlayacağı bir şekle dönüştürmesini tavsiye ederiz.
  8. İslam dini kadar zina ve taciz konusuna sert tepki koyan başka din yok iken onu ensest ilişkileri (veya diyaneti) onaylıyormuş gibi göstermek yanlıştır.

İBRAHİM HALİL ER

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Required fields are marked *

*

kadikoy escort adana escort adana escort diyarbakir escort diyarbakir escort mersin escort elazig escort sivas escort sivas escort erzurum escort erzurum escort didim escort corum escort tokat escort porno izle porno izle sikiş izle hd porno izle konulu porno gaziantep escort